Consulting & Analysing


NOUTĂŢI

Raport de cercetare
Percepţii ale actorilor politici clujeni în contextul noului sistem electoral cu scrutin uninominal.
detalii
Data: 2008.05.05 | 15:05

 


LINKURI UTILE

Institute for Politics,
Democracy and the Internet.

http://www.ipdi.org/
 
Institutul Pro
http://www.institutulpro.ro/
 
Asociaţia Pro Democraţia
http://www.apd.ro/
 
Asociaţia Europeană
a Consultanţilor Politici

http://www.eapc.com/
 
Revista 22
http://www.revista22.ro/

Servicii complementare
 
Management de campanie
Scrierea Discursurilor
Fotografiile de campanie
Logo-uri şi Slogane
Design şi administrare site de campanie/site personal
Reclame în presă şi concept spoturi radio şi tv
Scrierea, design-ul şi producţia materialelor tipărite
Proiectare evenimente electorale
 



 

01. Management de campanie



Managerul de campanie este fără îndoială cea mai importantă persoană după candidat în economia campaniei. Provocarea o constituie faptul că managerul conduce campania în ansamblul ei, revenindu-i rolul de a coordona toate activităţile celorlalţi membri ai echipei în concordanţă cu strategia adoptată. Este indicat să se apeleze la un profesionist, întrucât coordonarea campaniei de către candidatul însuşi poate irosi un număr considerabil de resurse, mai ales timp-factor strategic în cazul campaniilor electorale.
 
sus
 


 

02. Scrierea Discursurilor



Un discurs este, aşa cum spunea Doug Newson o „aventură plină de riscuri”. El se desfăşoară în timp real, o singură dată şi, prin intermediul acestui mijloc de comunicare, cel care vorbeşte transmite mesaje verbale şi nonverbale ascultătorilor. În aceste condiţii, alegerea tipului de discurs (în funcţie de scopul lor), respectarea rigorilor de limbaj, stil şi ton sunt determinante pentru atingerea scopului unui discurs.
 
sus
 


 

03. Fotografiile de campanie



În unele situaţii utilizarea fotografiilor cu candidatul în centrul imaginii nu sunt recomandate din raţiuni de aspect (ex. candidatul nu este fotogenic). Totuşi, aceste cazuri sunt destul de rare. Din nefericire, puţini consilieri înţeleg rolul fotografiilor în campanie, sau îl înţeleg greşit. Fără îndoială, fotografiile reprezintă una din cele mai importante resurse pentru o seamă de materiale de campanie şi de aceea trebuie acordată o atenţie sporită acestui aspect. Fiecare candidat trebuie să deţină un set de fotografii standard (prin intermediul cărora se definesc caracteristicile candidatului), care nu au voie să lipsească dintr-o campanie şi pe lângă acestea un set de fotografii relative la anumite aspecte contextuale.
 
sus
 


 

04. Logo-uri şi Slogane



Logo-ul este un simbol al unei entităţi, şi se comportă în mod similar cu imaginea propriu-zisă a celui pe care îl reprezintă. Există câteva considerente de care trebuie să se ţină cont atunci când se concepe un logo care să-şi atingă scopul pentru care a fost creat, cum ar fi formatul, design-ul, simplitatea, culoarea etc.
 
Sloganele unei campanii pot fi de două feluri: fie este foarte bun şi îşi atinge scopul, fie este foarte prost iar crearea sa nu produce valoare adăugată. Sloganele de calitate necesită multă muncă, creativitae şi suport informaţional viabil. Pe lângă considerentele prezentate anterior, un slogan trebuie să aibă, aşa cum spunea William Safire- ritm, rimă şi aliteraţie pentru a produce efectul de „memorabil”. Luate individual, sloganele de campanie nu produc valoare însă, asociate cu mesajul politic sau cu temele de campanie, pot avea un efect covârşitor.

 
sus
 


 

05. Design şi administrare site de campanie/site personal



Rolul internetului în viaţa de zi cu zi şi, implicit, în viaţa politică nu trebuie nicidecum subestimat. Dezvoltarea continuă a oraşelor, migraţia populaţiei dinspre mediul rural spre urban determină politicienii să recurgă tot mai mult la acest mijloc de comunicare în masă. Pagina personală de web are avantajul că poate să cuprindă toate toate informaţiile despre candidat într- un singur loc, reducându-se astfel considerabil costurile. Alegerea design-ului şi a informaţiilor cuprinse pe site, precum şi plasarea acestora în funcţie de importanţa lor reprezintă adevărata provocare şi necesită o atenţie sporită. De asemenea, optimizarea paginii şi întreţinerea acesteia sunt servicii de care oamenii politici din ziua de azi nu trebuie să se lipsească.
 
sus
 


 

06. Reclame în presă şi concept spoturi radio şi tv



Redactarea mesajelor publicitare pentru presă trebuie să urmeze nişte indicaţii generale şi să se bazeze pe formula AIDCA. Crearea unui mesaj publicitar pentru presă implică printre altele: înţelegerea scopului, trecerea în revistă a faptelor obiective care se transmit, cunoaşterea publicului vizat iar în plan intern un limbaj foarte precis, abordarea creativă, vizualizarea etc.
 
Spoturile promotionale pentru radio şi televiziune trebuie şi ele să fie concepute după câteva reguli, ţinând cont de faptul că mesajele publicitare bune sunt caracterizate de trei aspecte: scurtimea, stilul limpede şi tehnica riguroasă.

 
sus
 


 

07. Scrierea, design-ul şi producţia materialelor tipărite



Indiferent de forma lor, materialele tipărite sunt prezente aproape în toate locaţiile în care este permis acest lucru pe parcursul campaniilor electorale. Scopul acestor materiale este de a informa şi de a persuada. Conceperea design-ului, alegerea textelor şi a imaginilor, trebuie să ţină cont de scopul urmărit, de ţintele stabilite la nivel de campanie etc. Din păcate, prea puţine materiale sunt concepute ţinând cont de aceste considerente, ceea ce dăunează grav calităţii campaniei.
 
sus
 


 

08. Proiectare evenimente electorale



Proiectarea evenimentelor electorale presupune cercetare atentă a mediului în care acest eveniment urmează să se desfăşoare, precum şi oportunitatea lor. Acest gen de manifestări au raţiuni foarte variate, însă de foarte puţine ori ele îşi ating scopul. De aceea, aceste evenimente trebuie planificate cu multă atenţie în funcţie de scopul urmărit şi în funcţie de publicul caruia i se adresează.
 
sus


 
Marca gândirii inovative.