Consulting & Analysing

[ link ]
Ofertă servicii alegeri
parlamentare 2008



NOUTĂŢI

Raport de cercetare
Percepţii ale actorilor politici clujeni în contextul noului sistem electoral cu scrutin uninominal.
detalii
Data: 2008.05.05 | 15:05

 


LINKURI UTILE

Institute for Politics,
Democracy and the Internet.

http://www.ipdi.org/
 
Institutul Pro
http://www.institutulpro.ro/
 
Asociaţia Pro Democraţia
http://www.apd.ro/
 
Asociaţia Europeană
a Consultanţilor Politici

http://www.eapc.com/
 
Revista 22
http://www.revista22.ro/

Ofertă servicii alegeri parlamentare 2008
 
A. Noul sistem electoral şi campaniile personalizate


 
Contextul introducerii votului uninominal reprezintă un moment de turnură pentru marketingul politic din Romania. Acest fapt reprezintă o provocare atât la nivelul partidelor şi a candidaţilor pe care acestea îi lansează cât şi la nivelul practicii marketingului politic.
 
Ambele segmente nominalizate sunt provocate să identifice noi strategii de comunicare cu electoratul, întrucât voturile acordate unui candidat pot fi puse în relaţie directă cu popularitatea şi de care acesta se bucură sau pe care reuşeşte să o reclame. Dacă problematica popularităţii nu reprezintă un secret pentru practicienii marketingului politic, problema reprezentativităţii poate fi considerată ca o provocare.
 
Argumentul în acest sens este unul de natură structurală. Noul sistem electoral pune alegătorul în situaţia de a merge la urne şi de a alege o persoană, nu o listă proa de către un partid. În acest context, cel care doreşte să candideze este chemat să se facă cunoscut, prin intermediul unei campanii electorale, pentru populaţia cu drept de vot din colegiul în care candidează. În eventualitatea în care va fi ales însă, competenţele sale ca membru al Legislativului nu îi permit să îşi concentreze activitatea în sensul rezolvării problemelor ridicate de cetăţenii pe care îi reprezintă.
 
Or, în acest context, problematica reprezentativităţii poate intra în conflict cu problematica legitimităţii. În altă ordine de idei, provocarea ridicată atât pentru candidaţii la alegerile parlamentare cât şi pentru consultanţii politici este aceea de a genera campanii echilibrate la nivelul dintre reprezentativitate şi legitimitate. Acest fapt presupune:
 
• cunoaştere aprofundata a electoratului din fiecare colegiu;
• alegerea atentă a unor teme de campanie care să fie credibile atât în contextul structurii sociale a colegiului cât şi în contextul cunoaşterii prealabile care există, mai mult sau mai puţin difuz, în ceea ce priveşte candidatul
• mesaj tematizat pe structura colegiului şi pe specificitatea candidatului
• identificarea unor noi modalităţi de contact direct cu alegătorul

 


 
B. Serviciile Consulting Analysing.

Studierea electoratului şi campaniile personalizate ca avantaje competitive

 
Plasarea unei informaţii în contextul unei campanii electorale poate avea efecte benefice, dezastruoase sau insignifiante. Efectele benefice sunt, fireste, cele dezirabile. Ele pot fi rezultatul flerului sau al unei analize de profunzime. Consulting Analysing a ales analiza aprofundată pentru că flerul poate uneori să înşele.
 
Conceptul campaniilor electorale marca Consulting Analysing se construieşte în jurul studierii electoratului. Studierea aprofundată a electoratului în contextul votului uninominal adaugă valoare unei campanii întrucât oferă informaţii despre momentele şi locurile oportune plasării unor anumite teme, mesaje sau slogane. În caz contrar, o informaţie plasată neoportun riscă să un aibă efecte sau chiar să dăuneze campaniei în ansamblu. Studierea electoratului generează o campanie personalizată.
 
Campaniile marca Consulting Analysing:
• Identificarea specificităţilor electoratului
• Tematizarea mesajelor în funcţie de specificul colegiului
• Tematizarea personalităţii a candidatului pe specificităţile colegiului


 
Marca gândirii inovative.